Stellar Kaunotar –kassajärjestelmä helpottaa Leila Vuorisen työtä Hausjärven Ryttylässä kahden hengen kampaamoa pyörittävä Leila Vuorinen on tyytyväinen Stellar Kaunotar -kassajärjestelmän käyttäjä. Järjestelmä on Vuorisen mukaan helppokäyttöinen, monipuolinen ja nopea. Kampaamo Leila Vuorinen Ky on aina ollut tietotekniikan kehityksessä mukana. Yrityksessä on ollut kassajärjestelmä jo lähes 25 vuotta ja viimeiset 10 vuotta se on ollut Windows-pohjainen. Viime kesänä Vuorinen vaihtoi kassajärjestelmänsä Stellar Kaunottareen. Stellar Kaunotar -kassajärjestelmä on monipuolisempi ja helppokäyttöisempi kuin aikaisempi järjestelmäni. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, Vuorinen kehuu. Vuorisen mielestä Kaunottaren eräs ehdottomasti parhaimpia ominaisuuksia on automaattinen varmuuskopiointi. Kun ennen piti itse muistaa ottaa varmuuskopiot ja säilyttää niitä jossain turvallisessa paikassa, tallentuvat tiedot nyt automaattisesti ja ovat turvassa palvelimella esimerkiksi varkauden, tulipalon tai muun vahingon sattuessa. Päivittäistä työskentelyä puolestaan helpottaa esimerkiksi viivakoodinlukija. Pikapainikkeita käytettäessä ei tarvita edes viivakoodilukijaa, jolloin kassan käyttö on todella helppoa ja nopeaa. Lisäksi asiakastietojen haku järjestelmästä on vaivatonta, Vuorinen lisää. Kätevä ominaisuus on myös ohjelmasta ulostulostettavat hyllynreunaetiketit, jolloin tuotteiden hinnat saa selkeästi esille. Hyvä käyttöohje netissä on pika-apu, kun yrittää itse ratkaista pikku-ongelmia. Monipuolinen raportointi kahden yrittäjän tarpeisiin Stellar Kaunotar –kassajärjestelmä sopii myös hyvin kampaamolle, jossa toimii kaksi eri yrittäjää. Järjestelmä on ohjelmoitu siten, että molempien liiketoiminta pysyy erillään. Tällöin kummankin kampaajan myymät palvelut ja tuotteet kirjautuvat automaattisesti oikean yrittäjän tapahtumiin. Järjestelmästä saa ulos monipuolisesti erilaisia raportteja ja ne ovat luonnollisesti myös yrittäjäkohtaisia. Vakio-ominaisuuksiin kuuluu esimerkiksi reaaliaikainen myyntiseuranta, jolloin näet vaikkapa keskimääräisen ostoksen suuruuden. Stellar Kaunotar –kassajärjestelmästä saa ulos todella laajat ja kattavat raportit. Olen kiinnostunut seuraamaan liiketoimintani kehitystä raporttien avulla. On mielenkiintoista seurata esimerkiksi mitkä ovat myydyimmät tuotteet. Myös inventaariraportti on helppo tulostaa kirjanpitäjälle. Kun ohjelma hoitaa automaattisesti rutiiniraportit ja –päivitykset, niin yrittäjä voi itse keskittyä omaan alaansa, Leila Vuorinen toteaa. Hyvin toimiva tukipalvelu Leila Vuorinen on hyvin tyytyväinen myös Stellar Kaunotar –kassajärjestelmän tukipalveluihin. – Tukipalvelu on helposti saatavissa ja mikä tärkeintä, pojat ovat niin mukavia, että kynnys ottaa yhteyttä on matala. Vuorisen mielestä on hyvä, että tukipalvelun numerot ovat selkeästi ohjelmassa esillä. Näin apu löytyy nopeasti, kun ongelmatilanne on käsillä. – Aina joku on vastannut, kun olen soittanut. Myös sähköpostin avulla saa apua. Tukipalvelu on toiminut loistavasti ja erinomainen piirre järjestelmässä on etäyhteys, jolloin auttaja pääsee verkon kautta koneelleni ratkaisemaan mahdollisen ongelman. Etenkin käynnistysvaiheessa tämä oli tärkeää. Myös ohjelman jatkuva kehittäminen ja päivitykset kertovat laadukkaasta palvelusta ja järjestelmän toimivuudesta! Stellar Kaunotarta pystyy käyttämään tietokoneella missä ja milloin vain ja tiedot pysyvät turvassa palvelimella. Verkkoyhteyden mahdollisia häiriöitä varten Vuorisella on nettitikku. Seuraavaksi suunnitelmissa on ottaa järjestelmä käyttöön myös kotikoneelta. – Yritän pikku hiljaa siirtyä eläkkeelle ja työskentelen itse enää kolme päivää viikossa. Kotikoneelta pystyn seuraamaan yrityksen toimintaa reaaliajassa, vaikka itse en olekaan fyysisesti paikalla kampaamossa.